Skip to Content

Aj mrkva právom patrí do breussovej šťavovej kúry

Ďalšou zložkou, v breussovej šťavovej, protirakovinovej kúre, množstvom na 2. mieste spolu so zelerom je mrkva. Podľa jej vlastností a účinkov jednoznačne do zloženia patrí.
Posúďte sami:
Už starovekí učenci ospevovali mrkvu, pretože prospievala dobrej nálade a tráveniu. Dnes vieme o pozitívnych účinkoch tejto zeleniny omnoho viac a ak chcete spraviť niečo pre svoje zdravie, zaraďte si ju do svojho jedálnička, prípadne do nápojového lístka.
Čo všetko obsahuje?
Surová mrkva je považovaná za najbohatší zdroj provitamínu A, čiže karoténu. Okrem neho je bohatá aj na vitamíny B, C, D, E a K, z minerálov sú to vápnik, horčík, železo, fosfor, kremík a síra. Za lahodnú chuť mrkvy je zodpovedný vysoký obsah sacharidov, ktorý sa počas zrenia a rastu mrkvy postupne znižuje.
Oku lákavá oranžová farba mrkvy je prejavom vysokého obsahu karotenoidov, z ktorých najväčšie zastúpenie má betakarotén, ktorý sa v tele mení na vitamín A. Okrem toho mrkva obsahuje aj inú dôležitú rastlinnú vlákninu - pektín a éterický olej
Pomáha a lieči
Možno aj vaša stará mama či samotná mama vám v detstve prízvukovali, aby ste jedli veľa mrkvy, pretože sa vám z nej polepší zrak. Pravdou je, že mrkva posilňuje zrak a zabezpečuje, aby nám sietnica oka fungovala správne. Nie je to však zďaleka všetko, v čom pomáha alebo lieči táto vzácna zelenina. Pre ľudí, ktorí trpia rakovinou je skvelým liekom, nakoľko obsahuje oxidant – betakarotén, ktorý posilňuje imunitu.
Vedci dokonca predpokladajú, že svojou reakciou posilňuje ľudské tkanivá v organizme a tie sú následne menej náchylné na rakovinové bujnenie, čiže pravdepodobne vedia zastaviť priebeh rakoviny. Betakarotén však okrem toho chráni srdce a cievy, pôsobí protizápalovo a spomaľuje starnutie organizmu a pokožky.
Ďalším pozitívnym účinkom mrkvy je, že neutralizuje voľné radikály, vďaka ktorým odvádza toxíny z tela, a tak sa v tele nevytvárajú karcinogény. Obsiahnutý pektín v mrkve sa stará o trávenie, vyprázdňovanie a upokojuje črevný trakt. Konzumácia surovej mrkvy celkovo znižuje hladinu cholesterolu, mrkvová šťava napomáha v liečbe tuberkulózy, migrény, infekčných ochorení, reume a pri ochoreniach kože. 
Pravidelná konzumácia mrkvy pomáha očiam. Znižuje hladinu cholesterolu a zlepšuje trávenie a peristaltiku. Pomáha pri migréne a zápalových bolestiach kĺbov. Dodáva živiny, potrebné pre zdravý vývoj zubov a zdravý vývoj zrakových orgánov. Preto majú deti jesť veľa mrkvy ! Mrkva chutí výborne, takže to nie je žiadny trest.