Skip to Content

Zásady protiplesňovej diéty

(dodržiavať 3 týždne)
(Spracované podľa knihy "Česká kuchařka podle krevních skupin" autorky Marie Jany Černickej, vyd. nakladateľstvom Eminent Praha v r. 2000, a iných zdrojov)

Prečo?
Cítite sa mdlo, unavene a pod.? - čítajte ďalej ...
Našinec má v súčasnosti pôsobením vplyvu vonkajších i vnútorných, fyzických, duševných i duchovných vplyvov svoj organizmus zamorený množstvom plesňových a kvasinkových mikroorganizmov, ktoré jedovatými produktami svojho metabolizmu škodia ludskému organizmu priamo alebo dotvárajú prostredie pre vznik najrozmanitejších vychýlení zdravia (únava, reuma, rakovina, ekzémy, plesne, poruchy krvného obehu, ...).

Ak už aj nezmeníte hneď svoj životný štýl, na čas si môžte uľaviť zo zdravotných problémov a môžte "hrešiť" ďalej, ak si prečistíte organizmus od plesní a ich živnej pôdy protiplesňovou diétou (Odporúčam vám mierne meniť svoje návyky - viď. porekadlo o džbáne, studni a vode).

Potravinám, ďalej označeným ako "nevhodné", je počas 3-týždňovej diéty lepšie sa vyhnúť; jesť hlavne "liečivé" potraviny a dopĺňať ich "neškodiacimi" potravinami. Ale hlavne si z toho nerobte ťažkú hlavu, alebo stress :-)

Nevhodné potraviny:
(ide o potraviny, ktoré obsahujú plesne a kvasinku alebo podporujú množenie kvasinky v našom organizme;
úplné vylúčenie týchto potravín mimo trvania tejto diéty je nevhodné až škodlivé - napr. zemiaky čistia pečeň, surové/šťava liečia dvanástorník, atď. - počúvajme oddýchnuté telo)

  • cukor (aj med)
  • biela vymielaná múka a všetky výrobky z nej pripravené (chlieb a pečivo, cukrárenské výrobky a pod.)
  • huby

•plesne (plesňové syry ako sú Hermelín, Camembert a pod., ale aj všetky potraviny napadnuté plesňou alebo nahnité. Všetky potraviny konzumovať čerstvé, je dokázané, že plesne prežívajú aj teplotu mraziacich boxov. Mäso možno až 5 dní uchovávať v jogurte alebo olivovom oleji, najlepšie uložené v chladničke, zeleninu tiež alebo v soli)

  • droždie
  • prášok do pečiva
  • váječný bielok
  • jablká, hrušky, pomaranče
  • zemiaky
  • zemiakový škrob
  • kvasné produkty (ocot, pivo, víno a pod.)
  • mlieko a mliečne výrobky (okrem zakysaných acido alebo bifido kultúrou a kozieho mlieka)
  • arašídy
  • sója a všetky výrobky z nej
  • limonády, bublinkové nápoje v prípade, že sme kyslý typ
  • müsli a sušené ovocie
  • potraviny chemicky farbené, konzervované
  • údeniny
  • koreňová zelenina
  • kupované naklíčené zrná

Liečivé potraviny:

  • vitamín C - citróny, kiwi, grepy, zelené papriky, červené a čierne ríbezle, papriky červené a žlté, kel
  • olivový olej; biele jogurty, acido, bifido a pod., najlepšie domáci
  • cesnak, cibuľa, chren, cvikla, reďkev, pór
  • rasca, anýz, škorica, sezam, klinčeky, praslička, nechtík, púpava

Vhodnosť podľa krvnej skupiny a Rh faktoru:
0 Rh- olivový olej, citrón aj s kôrou, kel, chren, cvikla, reďkev, cesnak, cibuľa, biele jogurty, papriky červené a žlté, podzemná časť póru
0 Rh+ chren, cvikla, reďkev, kel, papriky červené a žlté, olivový olej, mierne jogurtu (vždy len ako dochutenie), podzemná časť póru
A1 Rh+ zelená paprika, citróny, kel, olivový olej, chren, cvikla, reďkev, cesnak, cibuľa, biele jogurty, zelená časť póru
A1 Rh- citróny, kiwi, grepy, olivový olej, biele jogurty, cesnak, cibuľa, zelená časť póru
A2 Rh+ citróny, ríbezle, olivový olej, biele jogurty, cesnak, cibuľa, zelená časť póru
A2 Rh- najviac zásadotvorné potraviny, ako je ovocie jin - mäkké, šťavnaté, zelené, modré, dozrievajúce v lete, najmä južné tropické ovocie, vždy bez šupky, občas netučnú rybu
B Rh- olivový olej, cesnak, cibuľa, citróny, biele jogurty, zelená paprika, celý pór
B Rh+ olivový olej, cesnak, cibuľa, citrón aj s kôrou, chren, cvikla, reďkev, papriky červené a žlté, kel, biele jogurty, podzemná časť póru
AB Rh+ citrón, olivový olej, biele jogurty (najlepšie kozí), cesnak, cibuľa, zelená paprika, celý pór
AB Rh- ríbezle, citrón, kiwi, grepy, cesnak, cibuľa, olivový olej, zelená paprika, celý pór

Neškodiace potraviny:

  • olivový olej (všetky skupiny)
  • biele jogurty (okrem 0 RH+)
  • orechy a semienka namočené v citrón. vode cez noc (všetky skupiny)
  • cesnak, cibuľa, chren, cvikla, reďkev (všetky skupiny)

•ryby morské (B Rh- neutrálne netučné, B Rh+ neutrálne stredne tučné, 0 Rh- neutrálne stredne tučné,AB Rh- občas, AB Rh+, A1Rh+ občas, A2Rh- občas netučnú rybu)

  • všetky biele mäsá (B Rh- občas, 0 Rh-, AB Rh+ občas)
  • vnútornosti
  • bravčové mäso (B Rh+, 0 Rh+)
  • baranina, hovädzie mäso, divina (0 Rh+)
  • váječný žĺtok (okrem A2Rh- -tá len 1-2x týždenne)
  • ryža, hlavne hnedá a nelúpaná, najlepšie namáčaná v citrónovej vode
  • ryžové cestoviny
  • zelenina rastúca nad zemou, zbavená dusičňanov **
  • chlieb kukuričný, prosový, ryžový
  • korenie, hlavne bylinkové
  • občas dia cukor
  • cornflakes bez medu
  • ovocie - broskyne, marhule, egreš, maliny a borievky, červené a čierne ríbezle - vždy čerstvé, citrón, grepy, kiwi, kokos
  • obilné klíčky



Poznámky:
Mäso nakladáme aspoň na 24 hodín do marinády z jogurtu, citrónu, olivového oleja, cesnaku, cibule, škorice, anýzu, pŕhľavy a ďalšieho korenia. Mäso tak zbavíme prípadných pliesňových toxínov, čo sa v mrazničke nepodarí, ba práve naopak. Plesne a kvasinka sú tak odolné, že často rastú aj pri teplotách týchto zariadení. Mäso tepelne upravovať čo najkratšie (pozn.: s dĺžkou tepel. úpravy mäsa narastá jeho karcinogenita a ubúdajú živiny).

** Zbavenie zeleniny od dusičňanov: pokrájanú vložíme do studenej vody, pridáme po 1 lyžici citrón. štavy a oliv. oleja a na miernom plameni zohrejeme na teplotu ľud. tela, odstavíme a po 15 minútach scedíme (to všetko robíme bez pokrývky).

  • Zeleninu konzumovať zčasti surovú a zčasti krátko tepelne upravenú (najlepšie pri 50°C).

  • Potraviny kombinovať pokiaľ možno podľa zásad oddelenej stravy (počas tejto diéty alebo počas diéty na chudnutie).

• Pri modlitbe pred jedlom poprosiť aj svoje telíčko (špec. slezinu), aby sa postaralo o rozlíšenie potravy - so škodlivými látkami sa rozlúčilo a prijalo len to, čo mu prospeje. A poďakovať aj všetkým silám zúčastneným od vzniku vašej potravy až po jej príchod na váš stôl (vyššie sily, živly, pestovateľ, obchodník, predajca, manželka, manžel ...).

• K akejkolvek diete je nevyhnutne nezabudat hojne, avšak nie nasilu, prijimat tekutiny - voda, urologicke caje, bylinkove caje, zeleny caj - vsetko nesladene, alebo len minimalne (menej tekutín sa doporučuje v pokročilejšej etape makrobiotického stravovania, a v niektorých špeciálnych diétach s minimom tekutín):
- hned rano 2 - 5 dl cistej vody (prip. so stavou z 1/2 citrona)
- cez den vo vacsej miere mimo jedenia resp. nejaky cas pred jedlom - pocas jedla pomenej - ale pozor:nedehydrovať sa!!!
- večer pred spanim (cca 1-2 hodiny) piť už pomenej - nepreťažovať na noc ľadviny
- večer - po 17h - nekonzumovat podla moznosti chlieb, cibulu, cesnak, surovú zeleninu - kvôli tomu, ze večer si s nimi naše trávenie horšie poradí.

• Po cca 35 rokoch zlého zažívania a zdravotných problémov som sa dopracoval k stavu, keď strávim už asi aj klince (radšej neskúšam) - aj jedením aspoň raz denne čerstvo pripraveného jedla, pozostávajúceho z varených obilnín, strukovín a jemne pripravenej zeleniny, príp. s bryndzou, syrom, či smotanovým jogurtom, s chuťou dotvorenou trochou byliniek a korenia - saturejka, majoránka, kardamóm, bobk. list, šafrán, rasca, borievky atď.
Keď sa k takému jedlu dlhšie nedostanem, cítim úbytok síl - hlavne športový (ne)výkon mi to ukáže.
Silu čerpám hlavne z pohánky, prosa, špaldy či ovsa, mäso ma utlmí - ale každý potrebujeme dačo inšie pojedať a inému sa vyhýbať. Ak citlivo vnímame reč svojho vnútra - nájdeme to. "Všetkého veľa škodí", a ani všetkého málo nie je vždy to pravé. Nechajme telo trocha vydýchnuť odľahčenou stravou - trebárs pomocou vyššie uvedej diéty (ak nie sme zoslabení biednou stravou), zbavme sa závislostí a potom už môžme smelo počúvať pokyny tela.
Obilninám, zelenine a strukovinám sa budem ešte venovať v bližšej budúcnosti v ďalších kapitolách.


Literatúra:
  • Marie Jana Černická: "Česká kuchařka podle krevních skupin", vyd. nakladateľstvom Eminent Praha v r. 2000.
  • Dr. Peter J.D' Adamo, Catherine Whitney: "Správny spôsob výživy podľa krvnej skupiny" vyd. California fitnes, 2001. Vydanie v češtine: "Výživa a krevní skupiny", vyd. California fitnes, 1999.
  • Christine Heideklang: "Nebezpečné plísně kolem nás" vyd. Fontána Olomouc, 1997 - príčiny vzniku, pôsobenie a odstránenie plesní z potravy i z tela.
  • Hammond: "Oddelená strava podľa krvných skupín"
  • Rudolf Breuss: "Liečenie rakoviny, leukémie a iných chorôb prírodnými prostriedkami" vyd. Kalligram, Bratislava 1998

 

Zdroj: Smer: harmónia

 

Komentáre

Voľby prehliadania komentárov

Vyberte si, ako chcete zobrazovať komentáre a kliknite na "Uložiť zmeny".

Pliesne v krvi

Lekári Calivity (California fitnes) robia vyšetrenie zo živej kvapky krvi v tmavom poli mikroskopu. Tam je možné zistiť prítomnosť pliesni. Pliesne sa vyšetrujú inak asi zložito. Videla som prezentačné video a bolo tam vidno, ako biela krvinka sa "trápi" s pohlcovaním plesňového chumáčika. Odporúčam. Sama som vyšetrenie absolvovala.