Skip to Content

B17 + NO Soja

Komentáre

Voľby prehliadania komentárov

Vyberte si, ako chcete zobrazovať komentáre a kliknite na "Uložiť zmeny".

Nie je to tiež zavádzanie?

Badatel na stránke http://www.badatel.sk/index.php?option=com_content&task=view&id=47&Itemid=45 udáva „negatívny" článok Philipa Daya o sóji, kde tiež je niekoľko rozporov a možno i zavádzaní.

Uvádza, že:

„30 mg sojovych izoflavonoidov moze byt obsiahnutych v 9-20 g sojovych bobov a sojovej muky, 12g mletej soje, 50-110g tofu, 150-240g sojoveho mlieka, 35-45g miso, 80g  sojovych vyhonkov/pukov."

Ďalej udáva:

„Snad najlepsi prieskum tykajuci sa  druhov sojovych produktov  a mnozstva soje  konzumovaneho v Azii je schvaleny, semi-kvantitativny  dotaznik ktory skumal 1242 muzov a 3596 zien zucasnenych sa na rocnej zdravotnej prehliadky v Takayame v Japonsku. Prieskum ukazal, v akom mnozstve su konzumovane produkty - tofu, smazane tofu, hlbkovo zmrazene, alebo susene (miso-fermentovany vyrobok zo soje, pridavany predovsetkym do tradicnych  polievok), fermentovane sojove boby, sojove mlieko a varene sojove boby. Odhadovane mnozstvo prijatych sojovych bielkovin bolo 8 gramov +/-4.59 gramov u muzov a 6.88 gramov +/- 4.06 gramov u zien denne."

Takže priemerní Japonci konzumujú denné asi: 7,5 g sójových bielkovín, čo je uvádzané ako veľmi malé množstvo oproti očakávaniu.

Keď to premeníme na drobné, tak by to bolo denne:

  • Sójové bôby   22 g     (obsah bielkovín 34%) alebo
  • Tofu                96 g     (obsah bielkovín 7,8%) alebo
  • Sójové mlieko 215 g  (obsah bielkovín 3,6%)

Pritom Japonci sú najdlhovekejší národ a v minulosti jedli japonskí sedliaci hlavne ryžu a tofu, ale asi oveľa viac tofu, ako uvádza teraz štúdia, pretože vtedy nemali mliečne produkty a západnú stravu. A pri tom ku podivu nevymreli.

Pritom renomovaní výskumníci a autori knihy „Výživa ako zbraň proti rakovine", Richard Béliveau a Denis Gingras, majú v knihe venovanú celú kapitolu sóji, ktorú tam obhajujú.

Autori uvádzajú, že je veľký rozdiel konzumovať sójové bôby a konzumovať koncentráty z nich,. čo potvrdzuje aj Dayov článok:

"Izoflavonoidy v soji ucinkuju ako hormony v tele. A u mnohych zien, hlavne u tych, co prijimaju velke mnozstva koncentrovaneho sojoveho prasku alebo beru doplnky s obsahom tychto izolavonoidov (na zmiernenie post-menopauzalnych tazkosti) narusuje hormonalnu rovnovahu v tele, spustajucu alebo zhorsujucu problemy so stitnou zlazou".

V článku sa tiež udáva::

„Fermentovane sojove produkty ako sojova omacka a Tempeh su relativne bezpecne lebo su pripravovane fermentizaciou a su konzumovane v malych mnozstvach."

Ale sójovú pastu - Miso, udávané medzi nebezpečnými produktami, je pritom fermentované dlhšie ako sójová omáčka, minimálne rok, a konzumuje sa tiež vo veľmi malom množstve.

Neviem, no nevidím to až tak čierne so sójou. Zrejme tu hrá svoju rolu silný konkurenčný boj mliekárenských a mäsiarskych koncernov, ktorí majú oveľa viac peňazí ako producenti sóji a výrobkov z nej na platenie tendenčných výskumníkov a vedcov v tomto boji.

 

100 dôkazov o škodlivosti sóje

viacej info tu: linka

Žiadna renomovaná klinika

Žiadna renomovaná klinika na západe, ktorá sa špecializuje na liečbu vážnych ochoreni, nepropaguje sóju a sóju odsudzuje a považuje za nebezpečnú potravinu.


Je možné prestať užívať hormón tyroxín na štítnu žľazu? Umelé hormóny nie sú riešením a majú sa používať len v závažných prípadoch, pokiaľ sa nenapraví metabolický nedostatok, ktorý spôsobuje disfunkciu štítnej žľazy. Istý muž nám poslal email, ze ani po vysokých dávkach vitamínu C, jódu a iných výživivých doplnkoch, sa mu nedarilo znížit Euthyrox a musel sa vrátiť na dávku 75 mg. Naša otázka bola, či náhodou nekonzumuje sóju. Jeho odpoveď bola, že konzumuje a takmer denne. Jeho posledny email radostne hlásal, že už niekoľko týždňov je bez akýchkoľvek sójových produktov a darí sa mu vynikajúci pri dávke 12.5 mg Euthyroxu. Jeho súčasna snaha je celkom vylúčiť tento umelý hormon.

 link